Blind.

Tänk att vara blind. Jag skulle aldrig vilja bli de .. gu va hemskt. En stor eloge till alla blinda som klarar av detta!

När ja var i resecentrum idag o väntade på 117 den som går mot ingelsta. Så kom det en kvinna med sin hund och hunden visste inte riktigt vart den skulle gå.. o så ville den hela tiden nosa på alla stolpar där så kvinnan kom inte till busskuren. Helt plötsligt när ja pratat klart med älskling i tele märkte jag att de stod någon väldigt nära o då såg jag att de va den blinda kvinnan och hennes hund. Hon hade antagligen hört att jag pratat så hon viste vart jag va eller hunden visste. Men iaf så fråga hon om ja ville visa henne busskuren och SJÄLVKLART kunde ja det ..skulle ALDRIG säga .. ne de vill ja inte.. de e bara idioter som nekar när folk behöver hjälp me sånna saker.

Så ja tog henne i armen o ledde henne dit :) då känner man sig stolt när man fått vara till hjälp :D




Det var inte dessa 2 som jag hjälte men hunden såg exakt likadan ut :).

Kommentarer
Postat av: Jesper

Naaw du är så snäll älskling nej klart man inte skulle neka det älskar at hjälpa folk alltså men jag är lite blyg att ta första steget o fråga om hon vill ha hjälp men klart om hon/han skulle frågat skulle jag lätt hjälpt dem.. tycker du är mycket duktg älskling stolt över dig <3<3

2009-09-05 @ 12:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0