Vad jag tycker och känner... <3

Idag har den mesta tiden av dygnet handlat om läxor.
Har så svårt att koncentrara mig sen migge gick bort.

Jag glädjer mig inte precis att gå till skolan där jag har en massa minnen :/, tvingar mig dit för att jag måste annars klarar jag inte av ämnena jag måste klara av..

Inte många som förstår hur svårt de egentligen är att gå till skolan.. men det är bara att dra på smilbandet och låtsas som inget.

Jag döljer ganska bra när jag mår dåligt, så bra att jag själv går på det..



Inget vet hur dåligt man mår. När folk frågar säger man att man mår bra eller att man mår sådär. Säger inte hur man egentligen mår. Orkar inte förklara sig.

Jag tror den som frågar oftast bara frågar av vana eller för att vara snäll.. för i själva verket tror jag inte att dom vill veta hur man mår ( om man mår super dåligt), de flesta vet inte hur man ska hantera om någon säger att man mår dåligt. Det samtalet rinner bara ut i sanden.



Bara för att det gått lite mer än 1 år sen migge gick bort så känns det fortfarande som igår, folk säger att det blir bättre med tiden.. men dom som säger så har nog aldrig vart med om något sånthär, det kan dom inte varit!

Känns som de bara blir svårare med tiden, iaf vissa dagar.

Den tiden efter miggis gick bort då jag gick i skolan fick jag ha med mig min pojkvän( jeppe), för jag kunde inte gå själv dit, hade ju alltid haft migge vid min sida, vi gjorde det mesta tillsammans, jag behöve aldrig vara rädd att jag skulle vara sj i skolan ( va aldrig det ändå men man visste ju aldrig), satt alltid med henne då vi åkte hem, vi hade samma humor så på lektionerna satt vi ( med kompisar) och fnittrade och hade oss :D

Efter att hon inte fanns där i skolan med mig, så fick jeppe ta över hennes plats men de va ju inte likadant, men de dög för mig, ingen kan ju ersätta ens tvillingsyster!!

sen efter studenten på hösten började jag i en ny 3a på samma skola eftersom ja va tvungen att läsa in svenska b, men denna gången kunde ja inte ha med jeppe för han hade börjat på en vuxenutbildning, så nu va jag helt själv.

Som tur e så har jag lärt mig lite på senaste tiden att vara mer självtändig, går i min egna lilla värld :), men visst de känns, men va ska man göra. Det som är bra är att jag bara e i skolan 2 ggr i veckan.
Har massa minnen därifårn som sagt både bra och dåliga, men det dåliga väger över.

Ska bli skönt att sluta för ja orkar inte plugga mer, iaf inte där, visst det är en fin skola, men minnena e inte bra.


Av alla mina kompisar så är det speciellt 1 som verkligen ställt upp för mig och familjen, och det är bästaste Malin J.  Hon visar verkligen vilken bra kompis hon är.

Hon har gett mig stöd under hela tiden, men även till migge fast att hon inte lever, under olika högtider/ dåligatider har hon varit hos migges grav och gett henne olika saker, skrivit fina lappar osv. Hon har verkligen ställt upp :) <3




Jesper har verkligen varit allt under hela tiden, utan honom skulle jag inte velat leva kan jag säga!
Då hade jag följt med migge! <3



Vissa dagar känns de som jag vill det nu med. Allt med skolan känns sååå jobbigt, det stressar mig, jag mår dåligt psykiskt och fyskiskt. Hela kroppen tar stryk, men det fattar inte folk.

Får ofta huvudvärk, migrän anfall, svår värk i kroppen att jag ibland inte tar mig upp ur sängen, men tvingar mig upp.

Människan måste ju visa sig stark, dummt nog..


Den senaste månaden har jag inte alls mått bra, måt uselt om jag ska säga det.
Inte många vet om det för som sagt jag döljer det väldigt bra. Bra eller dåligt det gör detsamma ...

Detta blev ett ganska "krångligt" inlägg, känns som jag skrivit huller om buller, men orkar inte bry mig, jag fattar vad jag menar iaf, det som jag känner och tycker kom ut lite iaf, men inte allt, formuleringarna e inte dom bästa heller...





Kommentarer
Postat av: Anna

tyvärr kommer ingen någonsin förstå hur du känner helt.

Och ingen kan göra något åt det som hänt,

Men vi är många som finns där för dig!

Kram på dej gumman<3

2010-03-04 @ 22:06:52
URL: http://firesparkle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0