Vad som hände min tvillingsyster R.I.P<3

Jag har sagt länge att ja ska skriva vad som hände med min tvillingsyster och nu ska ja ta tag i det o skriva.
Det kommer bli väldigt lång och mkt text.
Viss text är från min bdb från dagen då det hände.


13 Januari 2009
Vaknade av att stora syrran skrek att det har hänt något med migge .. vaknade o satte mig spik rak upp.. sprang nästan ut i hallen utan för mitt rum där migge var..hon va inte alls bra jag tog tag i henne så jag avbelastade mimmi så satte jag mig ner med henne i knät..men hon skulle promt gå på toa men de hade inte funkat innan för när mimmi hörde dunsen så gick hon upp o där utanför hennes rum låg/satt migge ..

migge ville upp så mimmi hjälpte henne men hon ramla/svimma igen fast denna gången i hennes famn.. så jag satt där med en halft medvetslös migge i famnen =( fy fan vilken känsla.. jag försökte hålla henne vaken genom att prata med henne o de gick någorlunda bra.. fick ur henne att hon inte hade ont någonstans förrutom i magen.. satt där under hela tiden med henne, vet att hon visste att de va jag som satt där med henne.. för hon klappade mig på armen o sen senare sa hon att pappa skulle lugna ner sig :) o att hon promt skulle på toa men jag sa att de inte gick..

hon var alldeles kallsvettig stackaren =(.. mamma ringde 112 sen kom  2 brand gubbar som bor där vi bor o satte syrgasmask på henne o tog blodtryck o annat..migge vart nästan lite arg på ena brandgubben för  att hon inte fick gå på toa.. sen när jag fick mer ut av henne sa hon att hon hörde oss men kunde inte se..hennes pupiller var skit stora :/ sen kom ambulansen o körde iväg henne till  sjukan :/  där vart de operation o när hon kom fram där var hon helt medvetslös =´(... allt detta hände på morronen vid 7 och sen 8 .. första gången hon opererades var ca vid 12 o dom slutade med operationen vid ca 5 har jag för mig..

när läkarna kom o pratade med oss sa de att de fortfarande e kritiskt för det var blodkärl i buken som spruckit så hela magen var typ blodfylld..de sa att dom ska flytta henne till göteborg men  helikoptern kunde inte landa för de var så dimmigt där.. så de skulle bli ambulans..men sedan ändra de sig för de var kortare till sthlm där vi alla är nu.. vi brukar ju vara här med henne o ta prover :) 

så då opererade de henne igen o tömde buken från blod o försökte stoppa blodningarna.. sen nu idag igen sa de att  de troligtvis inte kan rädda henne men det kunde dom:D så detta e ett mirakel:D men läget e fortfarande kritiskt.. det pendlar upp o ner ena sekunden är det jätte bra andra inte.. de  opererade henne o hittade även att det spruckit blodkärl i lungan så nu får hon hjälp att andas med:) Migge vet inget om detta för hon vart nedsövd under hela tiden o kommer vara det vet ej hur länge.. hennes lever är även helt ur funktion nu..så hon måste levertransplanteras :/   tror jag skrivit de viktigaste nu av det som hände de första dagarna.

Skrev detta den 16 Januari på min bdb.
har fått reda på att hjärnan e som den ska nu..men hon ska röntgas imorron igen .. idag ska hon röntga lungorna.. fick även reda på att njurarna o levern inte funkar alls.. men levern har en pytteliten bit som fortfarande funkar men den e skit sjuk .. om hon får en till blödning kommer hon inte överleva .. finns en pytte chans men ej stor..

18 Januari


Ja va ska ja säga idag..fortfarande kritiskt :/ sen har pulsen gått upp igen förut låg det på ca 120 o nu ligger den på 130 och uppåt.. men värst tyckte jag var när den låg på 140+ :O ska ner till henne igen nu snart sitta ett tag.. va inne tidigare men gick o åt o sen kolla lite tv så man får tänka på annat :)

Vanligaste pulsen är 60 - men genomsnittet är 72.



19 Januari

idag har mihees puls gått ner till runt 110 :D  o sen en till positiv sak är att hennes tarmar har tömt sig lite :D


21 Januari

Igår kväll så öppnade migge ögonen fast snabbt .. shit vad chockad ja blev sitter där o tittar på henne o helt plötsligt ser ja ögonen öppnas :O precis som i en skräckfilm.. men de säger att hon inte ser men de säger att hon visar med olika tecken att hon kanske kan höra oss:) hon höjer ögonbrynen o gör miner med munnen hahaha kan knappt hålla mej då för måste le :D:D

det var lite synd att de bara va jag som såg henne öppna ögonen sådär lite halv öppna för när ja sa till pappa,jepser o läkaren så såg dom ej de trodde de va att näsan rörde sig men neee såg ni inte hon öppna ögonen :D men den stängde hon dom o sen öppna lite smått nån glipa :D:D


22 Januari =(

LYSSNA INTE PÅ LÄKARNA!!! Dom är dumma som stänger av !!


Jag vet att du kommer klara det. det måste du göra, många väntar på dig!!!!.. snälla gör så tarmarna kommer igång så du kan få tömma dom o att alla andra organ kommer igång som dom ska ..så lyssna inte på läkarna.. du får ta den tid du behöver att återhämta dig men ja skulle råda dig att göra det snart för läkarna vill stänga av .. de har redan stängt av dialysmaskinen o näringen till dig snälla migge vi vill ha dig tillbaka.. snälla låt mirakel ske.

Visst e man ledsen nu men jag känner ändå inte att du e borta.. man har ju hört från andra tvillingar att dom har kännt när den andratvillingen e borta o när saker kommer att hända.. men ja har inte gjort det.. kände ju den 12:e på natten att de skulle hända nåt o de hade jag ju rätt i för den 13 på morronen kollapsa du.. så tycker ja borde känna nåt men inte ..

 

18.25 Vila i frid älskade tvillingsyster =,(


Varför ska världen vara så hår o kall? Migge va ju bara 18 år! hon har inte ens gjort en flyga förnäm eller va fan de heter!

Varför hon? alla som är bra försvinner =,(


hur ska man nu klara sig .. ena halvan av mig har dött bort!

kommer alltid älska dig lille vän min bara min tvillingsyster
<3<3<3




Detta är bara en VÄLDIGT LITEN DEL av det som hände.



Michaela
och alla hennes frisyrer.  ( Klicka för större bilder)




Michaela och Fästman Martin                   










Michaela                 och                    Jag



Kommer alltid att älska och sakna dig Världens bästa och underbaraste tvillingsyster <3<3<3

R.I.P
1990-12-26 ----2009-01-22



Kommentarer
Postat av: PiinkY♥

usch vad hemskt ;(

2009-09-05 @ 13:55:26
URL: http://piinkyss.blogg.se/
Postat av: PiinkY♥

nej men usch ;( fy vad arg jag hade blivit om de hade hänt mig..Förstår att de måste vara jobbigt :( Har aldrig förlorat nån som varit så nära och jag vet hur jag känner när nån dör som jag knappt träffar , Så jag förstår att de måste vara väldigt jobbigt !

2009-09-05 @ 14:03:30
URL: http://piinkyss.blogg.se/
Postat av: Jesper

Naaw hjärtat.. har du skrivit allt det i dag inte illa det var ju en hel del



Ja älskling det är tufft alltså var ju med i huddinge o allt fy det var det värsta jag varit med om älskling men höll i hop för att stötta er till max.. Men hon har det bra hon är alltid med dig babe. Always in your heart.



Love you babe over everything <3<3<3

2009-09-05 @ 14:41:29
Postat av: julia

usch vad sorgligt:( rip:(

2009-09-05 @ 15:55:40
URL: http://juliijas.blogg.se/
Postat av: Anna

:( saknaden är stor <3

2009-09-05 @ 17:50:12
Postat av: Anonym

Jag vet att det inte hjälper när jag säger att jag grät när jag läste det du skrivit om din syster! Jag är jätteledsen för det som hände henne men hon har det bra där uppe nu och hon ser dej varje dag det lovar jag dej! Visa dej stark för henne, hon vill inte se dej gråta och vara ledsen för då mår hon också dåligt, hon blir glad när du är glad så gör henne stolt nu och kämpa vidare i ditt liv!



Ta hand om dej tjejen!

2009-09-07 @ 20:16:48
URL: http://neroze.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det va väldigt fint skrivet av dig :)



Vet att hon är med oss o ser till så vi har det bra :)



Tack så mkt de värmde :)

2009-09-07 @ 21:41:57
URL: http://festprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0